Nestíhate raňajky? Nahraďte ich zdravým smoothie!

0
652
zdrave a chutne smoothie pre vase ranajky

Ponáhľate sa každé ráno do práce? Nemáte čas na prípravu plnohodnotných, no najmä zdravých raňajok? Máme pre vás 4 tipy na originálne smoothies, ktoré sú jednoduché na prípravu a nezaberú vám takmer nič z vášho drahocenného času. Jediné, čo na ich prípravu potrebujete, je pár surovín a elektrický mixér. A verte či nie, sú naozaj lahodné!

Čučoriedkové smoothie

Na prípravu tohto chutného pokrmu budete potrebovať len 5 surovín. Ovocie a orechy majú v sebe vysoké množstvo vlákniny. Orechy, navyše, obsahujú vysoký podiel zdravých tukov a proteínov. Tieto tri zložky tohto smoothie umožňujú nášmu tráveniu efektívne redukovať množstvo prírodného cukru v krvi.

  • Mlieko
  • Mrazený banán
  • Mrazené čučoriedky
  • Mandľové maslo (alebo akékoľvek orechové)
  • Vanilkový extrakt (voliteľné)

cucoriedky smoothie

Čoko-kávové smoothie

Ste vášnivými milovníkmi kávy alebo čokolády? Alebo oboch týchto pokušení? Aby sme toto smoothie urobili zdravším, pridáme do neho aj trochu ovocia a zeleniny. Cuketa v tomto smoothie môže pre mnohých pôsobiť trochu odpudivo. Avšak, majte na pamäti, že ju v tomto smoothie vôbec nebudete cítiť!

  • Mlieko
  • Mrazený banán
  • Mrazená cuketa
  • Sušené ďatle
  • Šálka pressa (alebo polievková lyžica kávy)
  • Kakao
  • Kešu (opekané)
  • Vanilkový extrakt (voliteľné)

kakaovov kavove smoothie

Červené smoothie

Naše dúhovo farebné smoothies budú určite chutiť aj vašim deťom, pretože hýria farbami a ukrývajú v sebe množstvo zdraviu prospešných vitamínov. Zároveň v sebe nenápadne ukrývajú aj niektoré neatraktívne druhy zeleniny, ako spomínaná cuketa alebo cvikla, ktorých chuť síce nepocítite, ale ich vitamíny v smoothie zostanú. Chcete mať toto smoothie sladšie? Pridajte do neho mrazený banán alebo sušené ďatle!

  • Mlieko
  • Mrazená cuketa
  • Mrazené maliny
  • Mrazené jahody
  • Pomaranč
  • Cvikla
  • Mrkva
  • Kešu (opekané)

cervene malinovo repovo mrkvove smoothie

Zelené smoothie

Opäť sa dostávame k mimoriadne jednoduchému smoothie len s 5 ingredienciami. Biely jogurt v sebe obsahuje obrovské množstvo prírodných probiotík. Ľanové semienka sú zase zdrojom zdravých omega tri mastných kyselín. A špenát vášmu organizmu dopraje množstvo vlákniny, minerálov a iných zdraviu prospešných látok, ktoré vaše telo nevyhnutne potrebuje.

  • Mlieko
  • Biely jogurt
  • Mango
  • Ľanové semienka
  • Špenát

spenatovo kiwi mangove smoothie

Naše tipy a triky

Ste obrovský smoothie lover? Aby ste sa našich smoothie tak rýchlo neprejedli, odporúčame vám striedať jednotlivé druhy živočíšneho (kravské, kozie, ovčie) a rastlinného mlieka (kokosové, mandľové, sójové, ryžové, makové).

Ak máte trošku viac času a vaše raňajky stíhate zjesť ešte doma, skúste si ich ešte viac zatraktívniť. Ako na to? Ich konzistencia bude vďaka mrazenému ovociu a zelenine hustejšia ako polievka. Skúste ich preto naliať do polievkového taniera a ozdobiť kúskami čerstvého ovocia, rôznymi druhmi orechov, semienokjadierok či kúskom čerstvej mäty, ktorá len podporí ich lahodnú chuť.

cucoriedky maliny a cernice zdrave antioxidanty

Medzi hlavnými jedlami je dôležité dopĺňať energiu a živiny, preto neváhajte a pripravte si niektorý (alebo všetky) z našich chutných snackov. Nehladujte, radšej sa naučte zdravo jesť! A ako bonus vám prinášame niekoľko tipov na zdravé a chutné smoothie, ktoré vás nielen zasýti, ale aj dodá množstvo energie a zaženie vaše chute na sladké. Ku všetkým týmto dobrotám, ktoré si doma určite pripravíte, vám prajeme DOBRÚ CHUŤ!

Zdroj: www.pickuplimes.com

Bol článok užitočný?