Zdravé stravovanie: 5 hackov dokonalého jedálnička!

0
600
vajicko paradajky avokado tuniak ceresne vajicka zdrava strava

Chcete sa zdravo stravovať a predísť tak mnohým najrozšírenejším ochoreniam? Zmenou jedálnička viete prispieť k zdraviu vášho srdca a predísť tak aj cievnej mozgovej príhode alebo aj estetickému problému s názvom kŕčové žily. Ako však váš jedálniček neinvazívne pozmeniť tak, aby bol ešte zdravší a výživnejší?

Hack 1: Jete, čo vidíte!

Zlatým pravidlom zdravého stravovania je fakt, že jete, čo vidíte. Preto by ste si všetko jedlo, ktorého chcete jesť viac, uložte na viditeľné miesto. No a namiesto toho, aby ste si hodili celé jablko alebo pomaranč do ruksaku, nakrájajte si ho do misky. Prečo? Povedzme si na rovinu, celý pomaranč sa do nášho brucha dostane mimoriadne ťažko. Avšak, ten nakrájaný si už nejako cestu nájde.

Hack 2: Ako na sladkosti

Podobne je to aj so sladkosťami a vyjedaním chladničky. Namiesto čokolády, ktorá sa v skrinke nachádza po ruke, si na okraj skrinky poukladajte radšej sušené ovocie. Nejde tu o nejaké zakazovanie nezdravých jedál, skôr o obmedzenie impulzívneho vyjedania nezdravých vecí. Rovnako je to aj s pitím vody. Musíte ju mať na očiach, aby ste sa za ňou načiahli.

Spýtajte sa na radu odborníka

Hack 3: Ako na slané pochutiny

Miesto misky s chipsami si na stôl skúste uložiť nejaké oriešky. Druhou možnosťou je zase nakrájanie zeleniny do uskladňovacích misiek a ich podávanie počas týždňa s vašimi obľúbenými omáčkami alebo humusom. Takýmto spôsobom obmedzíte nezdravé jedlá a nenápadne do jedálnička zakomponujete zdravú zeleninu.

Hack 4: Ako na uskladnenie zeleniny

Malým trikom je poukladanie čerstvo nakrájanej zeleniny do zaváraninových fliaš a ich zaliatie čistou vodou. Bojíte sa, že takto stratia potrebné vitamíny a minerály? Samozrejme, niektoré vitamíny ako C a D strácajú na intenzite. Avšak, ostatné zložky v zelenine kompletne degraduje iba teplo, kyslík a svetlo. Preto sa vôbec nemusíte báť a pripravte si ich cez voľné dni, aby ste sa počas pracovných dní nemusíte zbytočne namáhať.

Spýtajte sa na radu odborníka

Hack 5: Pridajte semienka a oriešky!

Ďalším spôsobom, ako zvýšiť mieru výživných látok v strave, je pridať do nich semienka a oriešky. Takýmto spôsobom vytvoríte z obyčajného jedla jedlo plné zdravých omega-3-mastných kyselín, antioxidantov a vlákniny. Slnečnicové, ľanové, chia, tekvicové alebo arašidy, vlašské, mandle či lieskové… Všetky sú zdravé! Okrem toho, že sú zdravé, skvelo chutia a sú naozaj prekrásnou ozdobou nášho každodenného jedla.

Zdravé stravovanie: 5 hackov dokonalého jedálnička!
5 (100%) 1 vote[s]