Tieto potraviny obsahujú viac vitamínu C ako pomaranče!

0
1455

Ovocie a zelenina sú najlepšími zdrojmi vitamínu C. Vitamín C, tiež nazývaný kyselina askorbová, je pre telo veľmi dôležitý. Je nevyhnutný pre budovanie imunitného systému, pomáha predchádzať infekciám, prechladnutiu a bojovať proti chorobám.

V tomto článku sa venujeme potravinám, ktoré obsahujú dokonca viac vitamínu C ako pomaranč, ktorý je považovaný za najlepší zdroj vitamínu C. Stredne veľký pomaranč obsahuje len 69,7 mg vitamínu C, čo je v skutočnosti oveľa menej ako mnoho ďalších iných potravín.

Čili papričky

Už polovica šálky nasekaných alebo nakrájaných čili papričiek obsahuje 107,8 mg vitamínu C. Navyše, kapsaicín, zlúčenina, vďaka ktorej je čili paprička štipľavá, môže pomôcť zmierniť bolesť svalov a kĺbov.

Červená paprika

Šálka ​​nasekanej červenej papriky obsahuje takmer trikrát viac vitamínu C ako pomaranč – 190 mg. Červené papriky sú tiež výborným zdrojom vitamínu A, ktorý podporuje zdravie očí.

scale - Tieto potraviny obsahujú viac vitamínu C ako pomaranče!

Brokolica

Táto koreňová zelenina obsahuje 132 mg vitamínu C. Plus, brokolica funguje ako prevencia rakoviny. 

Papája

Konzumácia papáje môže pomôcť vyčistiť vašu nosovú dutinu, rozjasniť pokožku a posilniť vaše kosti. Už jedna porcia obsahuje 88,3 mg vitamínu C.

Household treasures Papayas antioxidants and nourishments - Tieto potraviny obsahujú viac vitamínu C ako pomaranče!

Jahody

Už jedna šálka ​​tohto super ovocia obsahuje 84,7 mg vitamínu C, plus zdravé dávky folátu či ďalšie zlúčeniny, ktoré majú preukázané pozitívne účinky na podporu zdravia srdca. Jahody navyše prirodzene bielia vaše zuby.

Karfiol

Či už ho vypražíte, alebo uvaríte, už jedna malá hlavička karfiolu obsahuje 127,7 mg dávky vitamínu C, plus 5 gramov vlákniny a 5 gramov proteínu. 

Ananás

Okrem 78,9 mg vitamínu C, ananás obsahuje bromelín, tráviaci enzým, ktorý pomáha stráviť potraviny a znížiť nadúvanie. Bromelín má takisto protizápalové účinky, ktorý vám môže pomôcť rýchlejšie sa zotaviť po ťažkom tréningu.

Kiwi

Jedna porcia kiwi (asi 2 kusy ovocia) sa môže pochváliť až 137,2 mg vitamínu C. Toto chlpaté ovocie je tiež bohaté na draslík a meď.

Mango

Ochutnajte toto tropické ovocie so zvýšeným obsahom vitamínu – 122,3 mg. Mango je tiež obrovským zdrojom vitamínu A, ktorý ako vitamín C hrá kľúčovú úlohu v imunite a navyše udržiava vaše oči zdravé. 

Tropical Cocktails Coconut Rum 3 - Tieto potraviny obsahujú viac vitamínu C ako pomaranče!