Prečo je chladné počasie najlepším obdobím na cvičenie?

0
50

Keď teplota vonku klesne, mnohí z nás nemajú chuť na nič iné ako na spánok či čakať, kým sa nevrátia slnečné a dlhšie dni. Cvičenie zvyčajne spadne na posledné miesto, no ak sa rozhodnete odolávať chladu, čoskoro zistíte, že tréningom v chladnom počasí môžete priniesť veľa výhod nielen telu, ale aj mysli.

#1 Naštartujete imunitný systém

V zime sa vírusy stávajú bežnou záležitosťou, a len málo z nás sa vyhne bežnej nádche alebo chrípke. Cvičenie vám nielen pomôže zahnať akékoľvek príznaky prechladnutia alebo chrípky, ale zníži aj pravdepodobnosť, že vás chytí vírus. Váš imunitný systém pracuje usilovnejšie a je lepšie pripravený bojovať proti cudzím útočníkom a ich nepríjemným symptómom.

#2 Zlepšíte si náladu

Sezónna afektívna porucha (SAD), alebo porucha nálady spôsobená zmenou počasia je, keď sa cítite na dne a vaša nálada je na bode mrazu. Stáva sa to v dôsledku kratších dní a vaše telo/myseľ nedostáva dostatok svetla a endorfínov. Cvičenie zlepšuje vašu náladu v ktoromkoľvek ročnom období, no obzvlášť silný účinok má počas zimy, pretože vyšle tie správne hormóny dobrej nálady a bráni sezónnej afektívnej poruche. V skutočnosti výskum ukázal, že dobrý tréning môže byť až štyrikrát účinnejší ako užívanie antidepresív, po ktorých siahame v najhorších prípadoch. Okrem toho, že cvičenie je účinným povzbudzovačom nálady, pobyt vonku na čerstvom vzduchu v chladnom počasí môže pomôcť doplniť hladinu vitamínu D na pokožke.

young hipster man traveling with backpack autumn forest wearing warm jacket hat 1 e1637333607360 - Prečo je chladné počasie najlepším obdobím na cvičenie?

#3 Spálite viac kalórií

Bez ohľadu na typ cvičenia, ktoré vykonávate, chladné počasie maximalizuje spaľovanie kalórií. Je to spôsobené tým, že telo oveľa tvrdšie pracuje na udržaní regulovanej vnútornej teploty. Keď sa telo snaží zostať v teple, metabolizmus sa nakopne a vaše telo spaľuje viac kalórií a tuku.

#4 Spoznáte nové príležitosti na tréning

Zimné počasie vám dáva spoznať aktivity, ktoré ste možno ešte nemali možnosť vyskúšať. Využite zimné mesiace pre nové príležitosti, ktoré s nimi prichádzajú. Môžete si vyskúšať niečo nové, ako je lyžovanie alebo otužovanie v studenej vode, ktoré preukázateľne zmierňuje stres a podporuje cirkuláciu tela.