Najčastejšie chyby počas diéty. Robíte ich aj vy?

0
228
diéta

Niektorí si dávajú predsavzatie s chudnutím hneď po novom roku, iní sa rozhodnú len tak spontánne uprostred roka a niektorí vyslovene musia schudnúť zo zdravotného hľadiska. Ak už patríte do akejkoľvek z týchto skupín, mali by ste vedieť, že práve kvôli týmto chybám neschudnete.

#Hladovanie

Diéta je strašné slovo a keď si ho už len predstavíte, dostávate sa do stresu, ktorý nepriaznivo vplýva na chudnutie. Poďme sa teda rozprávať o zdravom stravovaní. Práve zdravé stravovanie vylučuje hladovanie, ktoré je jedným z najväčších chýb pri chudnutí. Ľudia sa mylne domnievajú, že ak nebudú jesť, schudnú. Samozrejme, stravovanie je pri chudnutí na prvom mieste. Vďaka zdravej a pravidelnej strave, v ktorej najväčšie zastúpenie má práve zelenina, ovocie a bielkoviny, získa človek a telo dostatočnú energiu na iné aktivity. Dôležité je teda začať dobrým, kvalitným a hlavne zdravým jedlom hneď z rána, ktoré vám dodá energiu na celé dopoludnie.

hladovanie

#Stravovanie podľa kamarátky

Ide o ďalšiu chybu, ktorú ľudia pri chudnutí robia. To, čo pomohlo vašej kamarátke alebo kamarátovi pri chudnutí, nemusí pomôcť aj vám. Preto nič také ako univerzálny jedálniček neexistuje a aj váš výživový poradca alebo fitness tréner, ktorý vám jedálniček zostaví, musí vedieť, čo konkrétne vášmu telu pri chudnutí pomôže.

#Nedostatočný pitný režim

Nedostatočný alebo zlý pitný režim vás prinúti k tomu, aby ste začali jesť sladké, nakoľko sa hladinu cukru v tele bude pohybovať nestálo a kolísavo. Určite ste už mnohokrát počuli, že pri chudnutí a aj diéte, je potrebné vypiť minimálne 2 litre čistej vody denne. Avšak, aj pitie vody by malo byť pravidelné a nie jednorazové. To znamená, že piť by ste mali po celý deň a nedoháňať pitie vody vo veľkých dávkach v noci.

nedostatocny pitny rezim

#Rapídne nízky kalorický príjem

Podstatou chudnutia je najmä to, že váš kalorický príjem bude nižší, než kalorický výdaj. Avšak, aby vaše telo strácalo na hmotnosti tak, ako má a ako chcete, musí prijať dostatočné množstvo kalórií, aby následne nedošlo k jojo efektu. Ten sa objaví aj v prípade, že budete chcieť náhle a rapídne schudnúť niekoľko kíl za krátku dobu. Preto si mnoho ľudí dáva predsavzatie hneď na nový rok, pretože do leta schudnú a vypracujú si postavu postupne a hlavne bez neželaného jojo efektu.

#Nadmerné cvičenie alebo žiadne cvičenie

Je síce pravda, že zdravá strava je alfou a omegou pri chudnutí, avšak nezabúdajte ani na cvičenie. Hoci bez cvičenia schudnete, no vaša postava bude chudá a nebude vyzerať vypracovane. Cvičením tiež rýchlejšie odstránite tuk z tela. Na druhej strane je chybou aj nadmerné cvičenie a nízky kalorický príjem. Dôležité je nájsť zlatý stred, pri ktorom budete konzumovať dostatočné množstvo kalórií a cvičiť. Pri nadmernom cvičení a nedostatočnom príjme kalórií sa môže stať, že telo nebude mať odkiaľ čerpať energiu, a preto sa začne váš metabolizmus spomaľovať a začnú sa vytvárať tukové zásoby.

cvicenie

#Nedostatočné množstvo spánku

Tak ako pri strave a cvičení, aj pri spánku je potrebné určiť a nájsť zlatý stred, koľko hodín denne spať. Aby ste mali dostatok energie počas dňa, aby si vaše telo oddýchlo a aby sa váš metabolizmus nespomalil, mali by ste spať 7 – 8 hodín denne. Spánok súvisí aj s celkovou regeneráciou tela. Preto, ak dodržiavate všetky zásady správne, no vaša váha neklesá, pozrite sa na to, koľko hodín denne spíte.

#Žiaden detox

Ak ste doteraz konzumovali vo veľkom množstvo nezdravé jedlá, veľké množstvo cukru, je čas popri diéte a nastavení zdravého stravovania, nastaviť aj detox. Síce, ak z jedálneho lístka odstránite tučné a mastné jedlá, nezdravý cukor, vaše telo prejde detoxikáciou. Avšak, aj tej môžete pomôcť. Na detoxikáciu pomáhajú najmä chlorella a spirulina, ktoré majú veľké zastúpenie vo výživových doplnkoch určených na detoxikáciu.

detox

Ak sa vyhnete všetkým týmto chybám, ktoré väčšina ľudí robí, určite vám chudnutie a strata hmotnosti pôjde ľahšie.