Ovsené vločky a ich zdravotné benefity

0
260
ucinky ovsenych vlociek

Konzumácia ovsených vločiek na dennej báze je odporúčaná z viacerých hľadísk. Ovsené vločky ponúkajú mnoho zdravotných benefitov, a to nielen pre športovcov a ľudí, ktorí chcú zhodiť nejaké kilo dole, ale pre všetkých. Počuli ste o týchto benefitoch ovsených vločiek?

Obsahujú málo kalórií a veľa bielkovín

Práve z toho hľadiska sú vhodné pre všetkých športovcov a ľudí, ktorí si chcú udržiavať svoju váhu, prípadne nejaké to kilo schudnúť. Odporúčaná dávka ovsených vločiek je pol hrnčeka na raňajky v suchom stave. Čo predstavuje v podstate jeden plný hrnček uvarených vločiek. Práve takáto dávka obsahuje približne 158 kalórií, 4 g bielkovín a 7 g sacharidov. Je však potrebné si takéto vločky, prípadne ovsenú kašu pripraviť správne. Ak pridáte do kaše sušené ovocie, umelé sladidlá alebo príliš veľa cukru, hodnoty sa navýšia.

ovsená kaša

Dodávajú energiu na celé dopoludnie

Ovsené vločky obsahujú veľké množstvo rozpustenej a nerozpustenej vlákniny. Tá rozpustná dokáže na seba naviazať vodu, čo v konečnom dôsledku spôsobí, že vláknina napučí a vy budete mať pocit plnosti. Vzhľadom na to, sa aj energia a cukor bude uvoľňovať postupne, takže energiu budete mať práve z takýchto raňajok na celé dopoludnie. Čo zabráni aj tomu, že nebudete konzumovať zbytočné cukry navyše. Z toho hľadiska môžeme hovoriť o tom, že slúžia ako pomoc pri redukcii hmotnosti.

Vysoké množstvo vlákniny zabezpečí peristaltiku čriev

Ako sme už spomenuli, práve ovsené vločky obsahujú vlákninu. Nerozpustná vláknina, ktorá je súčasťou ovsených vločiek slúži a napomáha k lepšej peristaltike čriev, teda pohyblivosti. Vďaka tomu ovsené vločky podporujú trávenie, vyživujú organizmus, pomáhajú pri nadúvaní a vyprázdňovaní čriev, čím sa aj zbavujú škodlivín z tela.

vlaknina na peristaltiku criev

Obsahujú množstvo minerálov, vitamínov a antioxidantov

Práve z toho dôvodu môžeme hovoriť o tom, že ovsené vločky sú veľmi výživné. Okrem nízkeho množstva tuku, obsahujú aj minerály dôležité pre život, a to selén, zinok, horčík, železo, meď a fosfor. V ovsených vločkách tiež nájdeme aj vysoké zastúpenia vitamínu B6 a antioxidantov, ktoré majú blahodarné účinky na cievy. Tým ovsené vločky pôsobia priaznivo na krvný tlak, a teda na srdce. Tiež vďaka ním môžete predchádzať tvorbe zápalov.

Znižujú cholesterol a vplyvajú na srdce

Okrem zastúpenia antioxidantov, ktoré vplývajú na zdravie srdca, ovsené vločky vďaka svojmu zloženiu a betaglukánu znižujú cholesterol, čo opäť kladne vplýva na srdce a na kardiovaskulárne ochorenia. Znižujú teda riziko srdcového infarktu, predlžujú život a zlepšujú imunitu.

ovsene vlocky dobré na srdce

Samozrejme, konzumácia ovsených vločiek priaznivo vplýva aj na pokožku, pleť, je bezpečnejšia pre celiatikov a blahodarne pôsobí aj na kvalitný spánok, pretože obsahujú melatonín. Takže, ak ste ešte nezačali konzumovať ovsené vločky, teraz je ten správny čas.