Rozvrhnutie pitného režimu pri cvičení

262

Voda je pre ľudský organizmus veľmi dôležitá a každý deň treba mať pod kontrolou pitný režim. Navyše ak športujete, mali by ste byť ešte striktnejší. Počas každého športu pracujú vaše svaly, ktoré sú riadené nervovou sústavou. Kontrakcie svalov vznikajú výmenou elektrolytických minerálov rozpustených vo vode. Ak vaše telo nemá potrebné množstvo vody, spôsobí to nedostatok elektrolytov vo svaloch čo má za následok znížený výkon. Správne nastavenie pitného režimu je veľmi dôležité.

Piť pred cvičením?

Pred vykonávaním športovej aktivity, by ste mali piť najneskôr 20-40 minút pred tréningom. Ak máte chuť na nejaký nápoj, dbajte na to, aby nemal vysoký podiel sacharidov. Takéto látky zvyšujú hladinu cukru v krvi, následne blokujú využívanie mastných kyselín počas fyzickej aktivity a dokonca môžu vyvolať hypoglykémiu.

tape 403590 960 720 300x199 - Rozvrhnutie pitného režimu pri cvičení

Piť počas cvičenia?

Počas cvičenia by ste mali dávať prednosť nápojom, ktoré sú buď izotonické alebo hypotonické iontové nápoje. Takéto nápoje majú rýchlu absorpciu vody, číže rýchlo prechádzajú žalúdkom a potom sa aj rýchlo vstrebávajú v tenkom čreve. Zabezpečujú teda čo najrýchlejšie doplnenie vody a minerálov, ktoré sa strácajú potom. Ak má telo nedostatok minerálnych látok, vzniká množstvo problémov. Ak sa zastaví absorpcia iónov, zastaví sa aj absorpcia vody. Hlavné minerálne látky, ktoré sú obsiahnuté v pote sú: sodík, vápnik, horčík a draslík. Počas cvičenia by ste mali priať približne pol litra tekutín. Dbajte na to, aby ste pili priebežne v malých dúškoch.

Piť po cvičení?

Je nevyhnutné, po fyzickej aktivite dodať telu všetky stratené látky ako minerálne látky, bielkoviny či sacharidy. Vynikajúcou voľbou je proteínový nápoj spolu s glukózou.

Rozvrhnutie pitného režimu pri cvičení
5 (100%) 1 vote
Zdieľať