4 tipy, ako zvládať nadmerné pracovné vyťaženie

150

V súčasnom rýchlom svete, má stres čoraz väčší dopad na ľudí. Je oveľa ťažšie nájsť rovnováhu medzi prácou a oddychom, čo vedie k neustálemu sa hnaniu za pracovnými úspechmi. Častokrát naša psychická stránka utrpí oveľa viac ako fyzická. Zvoľnite tempo a buďte pokojnejší. Prečítajte si pár krokov ako zvládať stres či vyťaženie z práce a nájsť balans.

Aktivita, ktorá vás upokojuje

Ľudské telo si podvedome vytvára rôzne asociácie, ktoré mu navodzujú rovnaké alebo podobné pocity. Ak máte sedavé zamestnanie, je možné, že vás dlhé sedenie začne kdekoľvek a kedykoľvek stresovať či rozčuľovať. Vykonávajte preto aktivity, ktoré sú opakom toho, čo robíte v práci. Ak celé dni presedíte na nepohodlnej kancelárskej stoličke – vstaňte a rozcvičte sa alebo si doprajte pár krokov na čerstvom vzduchu.

5375 - 4 tipy, ako zvládať nadmerné pracovné vyťaženie

Vytvorte si v práci podmienky, ktoré vás nebudú stresovať

Človek nie je stavaný na to aby vykonával jednu činnosť nepretržite 8 hodín. Vytvorte si na pracovisku podmienky aj čas na únik. Zamestnávateľ vám môže poskytnúť miestnosť, v ktorej vymení kancelársku stoličku za tulivak alebo stolný futbal. Ak uniknete aspoň na 15 minút od počítača, vaša mentálna stránka sa opäť naštartuje a vy môžete pracovať efektívnejšie. Takéto podmienky sú výhodné pre obe strany, zamestnancov aj zamestnávateľa.

23505 - 4 tipy, ako zvládať nadmerné pracovné vyťaženie

Vyhýbajte sa nezdravým únikom od pracovného vyťaženia

Najčastejším nezdravým únikom od pracovného stresu býva fajčenie. Mnoho ľudí nezvláda tlak, a preto sa chodieva odreagovať s cigaretou v ruke. Takýto zlozvyk však buduje závislosť a my sa naň upneme ako na jedinú možnosť, kedy sa dokáže naša myseľ upokojiť. S fajčením však neprichádza len upokojenie ale najmä veľká škoda pre naše zdravie. Nájdite si iný spôsob ako myseľ na okamih vypnúť.

Oddych ako pravidelná rutina

Vybudujte si zvyk a oddychujte na pravidelnej báze. Nekonečné čakanie na piatok nás dokáže ubíjať ešte viac. Vyhraďte si každý deň hodinu na vytúžený oddych, vykonávajte aktivity, ktoré vás bavia. Športujte, rozvíjajte svoj talent, navštívte rodinu či priateľov. Vaše telo aj myseľ sa vám patrične poďakuje za pravidelný oddych.

4 tipy, ako zvládať nadmerné pracovné vyťaženie
Bol článok užitočný?