Týmito jednoduchými spôsobmi naštartujete svoj metabolizmus

0
76

Máte pocit, že ste už vyskúšali všetko, neustále cvičíte, zdravo sa stravujete a aj tak sa vám nedarí schudnúť? Problémom môže byť pomalý či lenivý metabolizmus. Nezúfajte, existuje niekoľko spôsobov, ako ho naštartovať a konečne začať chudnúť.

Metabolizmus je totižto chemický motor, ktorý nás drží nažive. Rýchlosť, akou pracuje je veľmi individuálna. Ľudia s pomalým metabolizmom zvyknú mať viac prebytočných kalórií, ktoré sa potom ukladajú ako tuk. Na druhej strane sú ľudia, ktorým spaľuje kalórie veľmi rýchlo a je nepravdepodobné, že sa im stihnú uložiť v tele vo forme tuku.

Faktory, ktoré ovplyvňujú metabolizmus:

  • Vek
  • Množstvo svalov
  • Vonkajšia teplota
  • Fyzická aktivita
  • Hormonálna nerovnováha

Zdravá a kvalitná strava

Zdravá strava je základom pri spaľovaní kalórií. Nie je pravdou, že treba jesť menej porcií počas dňa, naopak je zdravšie si celodennú stravu rozdeliť aspoň do 5tich chodov a do menších porcií. Váš denný jedálniček by mal obsahovať stravu bohatú na živiny, bielkoviny, vitamíny, či vlákniny. Vyvarujte sa nadmernému príjmu cukrov a potravinám obsahujúcim nezdravý tuk. Potraviny ako napríklad šošovica, chudé mäso, štipľavé jedlá, či citrón vám môžu pomôcť práve s naštartovaním vášho metabolizmu.

viber image 2021 08 31 13 41 21 909 - Týmito jednoduchými spôsobmi naštartujete svoj metabolizmus

Účinná je aeróbna aktivita, teda kardio

Vyberte si čo vás baví, môže to byť behanie, bicyklovanie, ale aj tanec a týždenne by ste mali venovať aspoň 150 minút tejto aktivite. Týmto pomôžete svojmu metabolizmu a rýchlejšie spálite kalórie.

Silový tréning

Váš metabolizmus sa čiastočne odvíja aj od objemu vašej svalovej hmoty, čim jej máte menej, tým sa vám ťažšie a pomalšie chudne. Svaly spaľujú značne vyššie množstvo kalórií než tuk, preto vám nárast svalovej hmoty pomôže schudnúť.

viber image 2021 08 31 13 41 22 809 - Týmito jednoduchými spôsobmi naštartujete svoj metabolizmus

Pite veľa vody

Pravidelný pitný režim by mala byť samozrejmá vec pre každého z nás. Príjem tekutín treba dávkovať pravidelne počas dňa a najmä pri fyzickej aktivite. Človek by mal totižto denne prijať okolo 2-3 litrov tekutiny.

Mať kvalitný spánok je dôležité

Pokiaľ nie ste poriadne vyspatý a oddýchnutý, vaše telo nemá dostatok energie. Tým pádom aj váš metabolizmus nedokáže fungovať tak, ako by mal. Svojmu telu by ste mali dopriať ideálne 8 hodín spánku.