Beh v chladnom počasí – udržte si kondíciu aj v zime

0
789
beh

Viete, čo je na behu najlepšie? Že túto aktivitu môžete vykonávať počas celého roka – a to kdekoľvek. A ak patríte medzi pravých bežcov, neprekvapí vás ani nepriaznivé počasie. V zásade však ľudia neradi chodia behať v zime, avšak so správnymi zásadami pôjde aj ten beh v nízkych teplotách značne jednoduchšie.

žena cvičí v zime

Prečo behať v zimnom období?

Je prirodzené, že v zime máme tendenciu viac jesť a menej sa hýbať, beh je tak skvelou voľbou proti leňošeniu a tiež skvelým nástrojom ako nepribrať, najmä v období sviatkov, nakoľko v zimnom počasí spaľujeme omnoho viac kalórií, pretože naše telo musí vyvinúť viac energie aby vytvorilo teplo. Aké teda plynú výhody z behu v chladnom počasí?

  • Zlepšíte si imunitu
  • Odbúrate stres a depresie
  • Spálite viac kalórií
  • Zvýšite si kondíciu
  • Posilňujete svoje srdce

muž beží v zime

Vhodné oblečenie

Výber vhodného oblečenia vám beh v chladnom počasí značne zjednoduší a spríjemní. Nezabúdajte preto na funkčné oblečenie, ktoré odvádza z tela pot. Nie je na škodu behať ani v nepremokavej bunde, nakoľko počasie je v chladných mesiacov nevyspytateľné. Na spodnú časť tela sú ideálne úzke nohavice, či trojštvrťové legíny v kombinácií s podkolienkami. V zimných mesiacov by mala byť súčasťou vašej výstroje aj čiapka, nakoľko cez hlavu uniká najviac tepla. Nie je však na škodu zaobstarať si aj rukavice, či vhodnú bežeckú nepremokavú obuv, ktorá sa nebude kĺzať.

žena beží

Skoré stmievanie

Nevýhodou zimných behov je, že sme častokrát prinútení behať v tme. Oblečenie s reflexnými prvkami sa tak vysoko odporúča, nakoľko tak budete dobre viditeľný.

Správne dýchanie

Problémom na ktorý môžete naraziť pri behu v chladnom počasí je aj zle dýchanie. Vydychujeme studený vzduch, čo ma za následok, že sa nám zužujú dýchacie cesty a spôsobujú nám ťažkosti. Vo vašej výbave by tak nemala chýbať ani šatka na krk.

ženy športuju

Na čo netreba zabudnúť pred behom v zime?

  • Nezabudnite na rozcvičku, telo potrebujete pred behom poriadne zahriať
  • Beh vždy začínajte pomalou chôdzou, alebo klusom
  • Nezabúdajte na dopĺňanie vitamínov
  • Pite dostatok vody
  • Strečing vykonávajte doma