5 tipov, ako zlepšiť imunitu v tomto období

0
107
budovanie imunity

Jedno C-čko denne nestačí. V čase, kedy sa začínajú vírusy šíriť rýchlejšie a imunita ľudí sa oslabuje, je potrebné urobiť a dodržiavať niekoľko krokov, vďaka čomu sa bude človek cítiť lepšie, imunita sa zlepší a tým pádom predíde rôznym vírusovým ochoreniam.

1. Pestrý jedálniček

Už ste určite počuli, že zdravá strava a správna životospráva sa odporúča pri všetkých ochoreniach. Rovnako je to aj pri posilnení imunity. Človek by mal mať správnu životosprávu, aby nebol podvyživený. Nemyslí sa tým nedostatok potravín, ale skôr nedostatok správnych živín pre telo. Telo potrebuje 3 základne stavebné látky, ktorými sú bielkoviny, tuky a sacharidy, ale rovnako aj vitamíny, minerály, stopové prvky a antioxidanty. Všetky tieto látky dokáže získať v dobrej strave. Denne by jeho jedálniček mal byť pestrý a mal by byť zložený najmä z ovocia, zeleniny, jogurtov, mliečnych výrobkov, mäsa, strukovín, vajíčok, zemiakov, rýb a ryže. Samozrejme nie všetky tieto suroviny musí denne skonzumovať, ale ich kombinácia je tá správna voľba.

zdravá strava

2. Dostatok tekutín a pohybu

Jedno s druhým sa v tomto prípade dopĺňa. Čím viac pohybu človek má, tým viac tekutín musí prijať. Kvôli poteniu sa z človeka vyplavujú škodliviny, vďaka čomu vaše telo bude zdravšie. Rovnako to platí aj pri dostatočnom množstve tekutín, kedy sa obličky prečisťujú a tak sa zbavujú toxínov z tela. Predpokladá sa, že aj pri väčšom zahriatí tela pri športe dokáže telo zabíjať baktérie. Tiež sa zlepší funkcia bielych krviniek, ktoré majú za úlohu produkovať protilátky.

pohyb a dostatok tekutin

3. Výživové doplnky

Prirodzená imunita zohráva veľkú úlohu pre naše zdravie. Avšak niekedy imunitu treba podporiť, a to vďaka výživovým doplnkom. Medzi výživové doplnky, ktoré môžu imunitu podporiť patria vitamíny, minerály, betaglukány, kolostrum, rôzne probiotiká a bylinné prípravky. Všetky tieto doplnky by mali byť založené na prírodnej báze, aby ich účinok bol čo najlepší. Okrem posilnenia imunity by mali slúžiť aj preventívne.

vyzivove doplnky

4. Predchádzanie stresu

Stres má nepriaznivé účinky celkovo na človeka a teda aj na jeho imunitu. Kvôli dlhotrvajúcemu a intenzívnemu stresu sa imunitné bunky netvoria v takom množstve ako by mali a teda imunita človeka klesá. Preto je potom viac náchylný aj na bežné ochorenia. Preto je dôležité rozmýšľať nad vecami racionálne, nebrať všetko vážne a najskôr si premyslieť, aký dopad by to mohlo mať, ešte pred samotným stresovaním. Tiež je potrebné dopriať si relax, pri ktorom vie prísť aj na iné myšlienky.

stres, bolest hlavy

5. Kvalitný spánok

Kvalitný spánok súvisí samozrejme aj so stresom, priberaním, zhoršenou mentálnou funkciou a rovnako aj s imunitou človeka. Kvalitným spánkom sa myslí spánok v rozmedzí medzi 6-7 hodín. Dĺžka spánku by mala byť prispôsobená aj veku človeka. Starší ľudia by mali spať 7-9 hodín. Niektorí samozrejme toho spánku potrebujú menej, a preto je to u každého jedinca individuálne, avšak je potrebné si odsledovať koľko spánku vaše telo potrebuje, aby vaše telo fungovalo správne. Čím menej spánku človeka má, tým viac je náchylný na vírusy a baktérie.

kvalitny spanok

Budovanie imunity nie je jednorazová záležitosť a ide o dlhodobejší proces. Jednotlivé kroky spolu úzko súvisia. Ak bude človek prijímať dostatočné množstvo látok, ktoré budujú jeho imunitu a budú obohatené o vitamíny a minerály, bude piť dostatok vody (čistú alebo bylinkové čaje) denné a dopraje si pravidelný pohyb, bude sa cítiť lepšie. Vďaka pohybu sa mu budú vyplavovať hormóny šťastia, tým pádom bude lepšie čeliť stresovým situáciám a bude mať kvalitnejší spánok. Čím viac toho bude dodržiavať, tým jeho imunita bude silnejšia.