Slováci cez Vianoce uprednostňujú svetlé pivo, najviac im chutí po večeri. Ukázal prieskum HEINEKEN Slovensko

S podobným označením

Čaputová sa stretla s korunným princom, Spojené arabské emiráty vyšlú na Slovensko obchodno-diplomatickú misiu

Obaja štátnici diskutovali o možnostiach spolupráce v oblasti energetiky, zelenej transformácie, turizmu, ale aj o spolupráci medzi vysokými školami.

Šéfovia justičných inštitúcií žiadajú Hegera o stretnutie, dôvodom je sporná reforma súdnej mapy

Na pôde advokátskej komory sa stretli najvyšší predstavitelia Ústavného súdu SR, Najvyššieho súdu SR, Najvyššieho správneho súdu SR, Generálnej prokuratúry SR a advokátskej komory.

Práca v obchode? Najzamestnávateľom je Tesco

Tesco už druhý rok po sebe potvrdzuje, že ponúka skvelé miesto na prácu. V prestížnej nezávislej ankete Najzamestnávateľ 2021 sa reťazec umiestnil na víťaznom prvom mieste spomedzi 24 spoločností nominovaných v kategórii Obchod a služby.

Podmienky na vykonávanie súkromnej detektívnej služby sa majú zmierniť, navrhli zmeniť aj formu skúšok

Záujemca o vykonávanie detektívnej služby bude po novom povinný absolvovať skúšku v podobe elektronického skúšobného testu.

7.12.2021 (Webnoviny.sk) – Slováci si aj počas Vianoc radi vychutnávajú pivo. Prieskum spoločnosti HEINEKEN Slovensko ukázal, že ho vyhľadávame nielen počas letnej sezóny, ale nechýba ani na sviatočnom stole či po štedrovečernej večeri. Jemne sa menia len preferencie – na konci roka sú na ústupe radlery, dominuje svetlé pivo.

Z prieskumu spoločnosti HEINEKEN Slovensko, ktorý realizovala s prieskumnou agentúrou MNForce na vzorke 1 000 respondentov, vyplýva, že až 40 % opýtaných si s obdobím Vianoc spája práve svetlé pivo. Mierne na ústupe sú po letnej sezóne ovocné radlery, ktoré si počas Vianoc vychutnáva 26 % opýtaných.

Tento trend potvrdzuje aj samotná spoločnosť HEINEKEN Slovensko. “V zime konzumenti siahajú menej po radleroch, rastie podiel štandardného piva. Konzumenti v porovnaní s letnými mesiacmi preferujú ťažšie, viacstupňové pivá. Zároveň vidíme, že pred Vianocami nakupujú väčší objem piva na jeden nákup, preto sú dobrou voľbou  aj multibalenia,” uviedla Helena Windisch, manažérka korporátnych vzťahov HEINEKEN Slovensko a dodáva, že svetlý ležiak patrí medzi dlhodobo obľúbené pivo.

“Na Slovensku je naďalej jednoznačne najobľúbenejším pivným štýlom svetlý ležiak. Viac než polovica piva predaného na Slovensku sú klasické ´desiatky´. Naše značky Zlatý Bažant, Krušovice, Corgoň a Kelt pritom patria k tým najpredávanejším z nášho portfólia” zhodnotila z pohľadu HEINEKEN Slovensko H. Windisch.

Z prieskumu spoločnosti ďalej vyplýva, že pivo si počas Vianoc doprajeme najmä po večeri, s čím súhlasí viac ako tretina opýtaných (34 %) alebo pri sledovaní televízie, resp. filmu (23 %). To, že je pivo spoločenský nápoj potvrdzuje aj fakt, že respondenti deklarovali, že si ho najčastejšie vychutnávajú v spoločnosti rodiny. Na tomto tvrdení sa zhodla takmer polovica opýtaných (47 %).

Druhý rok poznačený pandémiou mení spotrebiteľské správanie

Hoci pivo patrí medzi obľúbené nápoje Slovákov, správanie spotrebiteľov a preferencie pri nákupe piva sa menia. Vplyv na to mala najmä aktuálna pandemická situácia. “Na pivnom trhu vidíme dve reakcie na obmedzenia spojené s pandémiou: jedna skupina ľudí začala častejšie kupovať prémiové výrobky. Druhá, menšia skupina, sa orientuje viac podľa ceny. Preto sa aj na pivnom trhu stále viac otvárajú nožnice a konzumenti mainstreamových pív si buď priplácajú za prémiové značky alebo si miesto nich radšej kúpia tie lacnejšie,” uviedla H. Windisch.

Zároveň počas roka výraznejšie rástol aj predaj produktov s nulovým obsahom alkoholu – medziročne stúpa a momentálne tvoria 17,4 % predaných objemov. Najpopulárnejšie sú varianty Zlatý Bažant Radler 0,0% Citrón, Zlatý Bažant 0,0% a Zlatý Bažant Radler 0,0% Citrón-Baza-Mäta. Z pohľadu preferencie balenia sa veľká časť spotrebiteľov prikláňa k nákupu piva v plechovke, no obnovil sa aj záujem o vratné sklenené fľaše, ktoré počas roka rástli významným tempom. “Sme zvedaví na to, aké zmeny prinesie zavedenie povinného zálohovania nápojových plechoviek a plastových fliaš od januára 2022,” dodala Helena Windisch.

Informačný servis

Viac k témam: Heineken, HEINEKEN Slovensko, Pivo, PR, Prieskum, Vianoce
Zdroj: Webnoviny.sk – Slováci cez Vianoce uprednostňujú svetlé pivo, najviac im chutí po večeri. Ukázal prieskum HEINEKEN Slovensko © SITA Všetky práva vyhradené.

Odporúčame

Na trase Bratislava-Petržalka – Rajka sa od februára spúšťa vlaková doprava

Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) oznamuje cestujúcim, že od 1. februára 2022 opätovne spúšťa štandardnú prevádzku medzištátnej linky Bratislava-Petržalka – Rajka – Hegyeshalom vlakmi ZSSK a maďarského dopravcu GySEV.

Čaputová sa stretla s korunným princom, Spojené arabské emiráty vyšlú na Slovensko obchodno-diplomatickú misiu

Obaja štátnici diskutovali o možnostiach spolupráce v oblasti energetiky, zelenej transformácie, turizmu, ale aj o spolupráci medzi vysokými školami.

Šéfovia justičných inštitúcií žiadajú Hegera o stretnutie, dôvodom je sporná reforma súdnej mapy

Na pôde advokátskej komory sa stretli najvyšší predstavitelia Ústavného súdu SR, Najvyššieho súdu SR, Najvyššieho správneho súdu SR, Generálnej prokuratúry SR a advokátskej komory.

Práca v obchode? Najzamestnávateľom je Tesco

Tesco už druhý rok po sebe potvrdzuje, že ponúka skvelé miesto na prácu. V prestížnej nezávislej ankete Najzamestnávateľ 2021 sa reťazec umiestnil na víťaznom prvom mieste spomedzi 24 spoločností nominovaných v kategórii Obchod a služby.

Podmienky na vykonávanie súkromnej detektívnej služby sa majú zmierniť, navrhli zmeniť aj formu skúšok

Záujemca o vykonávanie detektívnej služby bude po novom povinný absolvovať skúšku v podobe elektronického skúšobného testu.

Odporúčané články