Metóda na chudnutie 16:8. Počuli ste o nej?

0
463
zena drzi salat v rukach

Existuje množstvo metód a diét, ktoré majú pomôcť k tomu, aby človek schudol. Možno na určitú dobu áno, ale pri väčšine z nich nastáva jojo efekt, vďaka ktorému človek priberie ešte viac ako predtým. V dnešnom článku sa dozviete aké výhody a nevýhody má metóda na chudnutie 16:8 a prečo by ste ju mali praktizovať aj vy.

Čo znamená prerušovaný pôst?

Prerušovaný pôst alebo Intermittent Fasting je spôsob stravovania s určitým obmedzením. Pri tomto type hladovania si nemusíte počítať a zapisovať kalórie, ale hlavnou podstatou je, že si počítate čas, kedy budete jesť. Tento spôsob stravovania si obľúbilo viacero ľudí, pretože nemusia vynechávať svoje obľúbené jedlá.

zena si zapisuje kalorie, šalát, zdravé jedlo, činky

Ako to funguje?

Samozrejme, existuje viacero druhov prerušovaného pôstu. Metóda 16:8 je založená na tom, že 16 hodín držíte pôst a 8 hodín jete, čo chcete. Kladiete si otázku, ako je teda možné, že človek chudne? Dôležitým faktom je, že pri tomto hladovaní, vynechávate raňajky. No a keď si predstavíte, že približne 8 hodín z tých 16 spíte, nie je to až tak ťažké. Najoptimálnejšie je, ak prestanete jesť o 20:00, ale každý nech si nájde ten správny čas, ktorý mu vyhovuje. Tým, že vynecháte raňajky, môžete začať jesť až obed. Samozrejme, tekutiny nie sú zakázané. Preto do obeda môžete piť čistú vodu, matcha čaj, bezkalorické nápoje alebo kávu bez mlieka a cukru.

Výhody metódy 16:8

Okrem výhody, že sa pri tejto metóde neobmedzujete jedlom je, že má veľký vplyv aj na vaše zdravie. Znižuje sa vám krvný tlak, zlepšuje celková energetická hladina,  hladinu inzulínu, zmenšujú zápaly, zlepšuje funkcia pankreasu a tým, že telo berie energiu z tukov, tak človek aj chudne.pite dostatok tekutín, cista voda

Kto je riziková skupina?

Aj táto metóda má pre a proti. Hoci má aj veľa výhod pre zdravie, nemal by sa takto stravovať každý. V niektorých prípadoch, človek zo zdravotného hľadiska raňajky vynechávať nemôže. Rovnako aj ľudia, ktorí majú problémy s podvýživou, by sa do tejto hladovky púšťať nemali. Preto ak sa chcete na toto dať a máte zdravotné problémy, vyhľadajte najskôr lekára a poraďte sa s ním.

Prísnejšie varianty chudnutia

Ako sme spomínali, existuje viacero variant prerušovaného pôstu. Ak sa vám zdá, že metóda 16:8 je pre vás úplne v poriadku, vyskúšajte metódu 20:4. Rovnako aj tu platí 20 hodín pôst a 4 hodiny konzum stravy. Alebo ľahšiu metódu 14:10.

Ďalej je tu metóda 5:2. Pri tejto metóde platí, že 5 dni v týždni jete normálne a počas ďalších 2 dní prijímate len 500 kalórií (muži 600 kalórií). Toto stravovanie sa volá aj „rýchla diéta“. Jej výhodou je, že tie dva dni s nízkym kalorickým príjmom si môžete určiť vy sami. Aby to nebol šok pre váš organizmus, pokojne to môžu byť dni utorok a štvrtok.

Eat-stop-eat je celodenná hladovka, čiže pôst počas 24 hodín, ktorý máte raz alebo dvakrát do týždňa. Aj počas týchto 24 hodín platí, že sú povolené len tekutiny, ako sú voda, bezkalorické nápoje, káva bez mlieka a cukru, ktoré vám pomôžu zamedziť hlad.

O trochu drsnejšou formou je alternate-day-fasting, čiže hladovka, ktorú držíte každý druhý deň. A naopak, ak ste len začiatočník a nikdy ste žiadne diéty nedržali, potom je tu pre vás random meal skipping, čiže príležitostná hladovka, čo znamená, že môžete kedykoľvek a akokoľvek dlho držať pôst.

plny stol ovocia a zeleniny, jedzte vela vitaminov

TIP NA ZÁVER: Nezabudnite, že aj keď sa rozhodnete pre akúkoľvek alternatívu z týchto spomenutých, počas obdobia kedy jesť môžete, jedzte zdravé potraviny a neprežierajte sa. To, že môžete jesť čokoľvek počas 8 hodín ešte neznamená, že sa musíte prejedať, práve naopak, s vyváženou stravou sa vaše želané výsledky objavia skôr.