Nutričné tipy, ktoré by sme mohli dať nášmu mladšiemu JA!

0
284
ovocie a zelenina nutricne tipy jednoduche

Naše stravovacie návyky sa vekom radikálne menia. Deti potrebujú prijímať do svojho organizmu čo najviac vlákniny, tínedžeri a vysokoškoláci dodržiavajú jedálniček „na pankáča“ plný nezdravých fast foodov, no a v dospelom veku zase preferujeme maximum ovocia a zeleniny. Aké nutričné tipy by ste mohli dať práve svojmu mladšiemu JA? My v tom máme 100 % jasno!

V jednoduchosti je krása

Každý, kto uvažuje nad zmenou stravovacích návykov, teda nad zdravým životným štýlom, predstavuje si väčšinou, že to bude premena super ťažká. To je aj najčastejším dôvodom, kvôli ktorému tieto snahy napokon stále stroskotajú. Avšak, nenechajte sa pomýliť.

Zdravá strava nemusí byť vôbec zložitá a v kuchyni rozhodne nemusíte stráviť hodiny z vášho drahocenného času. Stačí, ak do svojho jedla pridáte viac ovocia, zeleniny, strukovín či semienok. Je to predsa úplne jednoduché!

jahody v miske a meter chudnutie

Nájdite rovnováhu

Samozrejme, že v dnešnom svete preplnenom tokom informácií nie je jednoduché nájsť rovnováhu. Je úplne v poriadku, keď sa necháte ovplyvniť nejakým názorom vedca či kamaráta. Avšak, nikdy nezabúdajte počúvať samých seba. Nenechajte sa oklamať množstvom detoxikačných diét, hladoviek a podobných komerčných spôsobov, ako žiť zdravo a stratiť prípadné kilá.

Najdôležitejšie je počúvať vlastné telo. Ak budete jesť zdravo, mať relatívny pohyb a budete  dôsledný vo vašom presvedčení jesť zdravo, budete v tom rozhodne úspešní. Dôležitá je pravidelnosť, nie perfekcia! Samozrejme, doprajte si aj sladké či slané potešenie. Základom je vždy nájsť rovnováhu. Vyváženou životosprávou predídete mnohým nepríjemnostiam spojeným s vaším zdravím, ako napr. cievna mozgová príhoda, infarkt, obezita, kŕčové žily a pod.

Spýtajte sa na radu odborníka

Jedzte v spoločnosti

Skúste sa stravovať čo najviac v spoločnosti vašich priateľov a známych. Váš čas strávený jedením tak bude omnoho príjemnejší a prinesie vám potešenie. A pamätajte si, že jedenie za stolom vášho počítača alebo pred televíziou nie je cestou. Zastavte sa a vychutnajte si ho! 

Viac ovocia

Ovocie nie je vaša šálka kávy? Stačí si naň zvyknúť a potom sa ho už nebudete vedieť vzdať. Skúste na nejaký týždeň experimentovať. Pripravte si na stôl jedno nakrájané jablko. Uvidíte, že ak ho jeden deň po týždni pravidelného jedenia nedostanete, bude vám chýbať. Alebo si ho jednoducho nakrájajte a zabaľte so sebou kamkoľvek idete. Uvidíte, že v strede dňa vás neskutočne poteší.

priprava zdraveho jedla do misiek

Príprava jedla

Máte pres sebou hektický týždeň? Pripravte si všetko, čo môžete už počas víkendu. Uvidíte, že jedenie v reštauráciách obmedzíte a ušetríte nielen čas, no najmä peniaze. Skúste si predstaviť, koľko leteniek si budete môcť kúpiť za každé €uro ušetrené v reštaurácii.

S týmto faktom sa spája i ďalšia dôležitá skutočnosť, a síce, že takýmto spôsobom budete jesť pravidelnejšie. Dajte zbohom prejedaniu sa a nočnému vyžieraniu chladničky v dôsledku zlých stravovacích návykov!

Zostaňte hydratovaní

Základom ľudského tela i zdravej stravy je dostatočná (no u väčšiny ľudí i absentujúca) hydratácia. Zvyknite nosiť si so sebou všade fľašu čerstvej vody. Ak ste v práci či doma, položte si pohár vody na stôl, kde ho môžete vidieť a ľahko sa poň načiahnuť.

Máte radi čaj alebo smoothie, no čistá voda vám nechutí? Ozvláštnite ju! Stačí, ak do nej pridáte uhorku alebo rôzne malé lesné ovocie a z vašej obyčajnej vody sa razom stane pochutina, no bez nezdravého pridaného cukru. Vedeli ste, že obyčajná voda má pre naše telo nespočetne veľa benefitov? Napríklad tak krásnu, vypnutú a žiarivú pleť či biely úsmev bez škaredých pigmentových škvŕn!

Nutričné tipy, ktoré by sme mohli dať nášmu mladšiemu JA!
5 (100%) 1 vote[s]